بروزرسانی : دوشنبه 12 دي 1390    نويسنده : محمد سهرابی    منبع : وب سایت محمد سهرابی

فروش محصولات و خدمات با استفاده از سیستمهای هوشمند تلفن گویا

در مقالات قبلی خود راجع به استفاده از سیستمهای تلفنی بعنوان  پرتالهای تجاری مواردی را مطرح کرده بودم. در این مقالات سعی کردم بطور کلی راجع به  چگونگی استفاده از یک سیستم تلفنی هوشمند برای کسب درآمد توضیحاتی  ارائه کنم. در مقاله پیش رو سعی خواهم کرد که تعدادی  از خدماتی که راجع به این موضوع قابل ارائه می باشند و فکر می کنم خیلی جالب و  درآمد زا هستند را لیست کنم. فکر می کنم بهتر این خواهد بود که این سیستمها روی  خطوط تلفنی فعال شوند که حداقل برای تماس اولیه با آنها نیاز به پرداخت مبلغی  نباشد.

1. فروش مستقیم

خیلی جالب است که بدانید بعضی از محصولات و خدمات هستند که  براحتی با یک سیستم تلفنی هوشمند و بصورت  اتومات بفروش خواهند رفت. بعضی از این کالاها و خدمات عبارتند از:

- آلبوم یا سی دی های موسیقی

یک فروشگاه فروش تلفنی البومها و سی دی های موسیقی براحتی و  بصورت کامل توسط یک سیستم تلفنی هوشمند قابل  پیاده سازی می باشد. از مزایای واضح این سیستم این است که تماس گیرنده براحتی می  تواند مدت زمان کوتاهی از آهنگ یا موسیقی را گوش کند و سپس اقدام به خرید نماید. و  تماس گیرنده براحتی می تواند بر اساس آلبوم و خواننده و سال آن موزیک مورد نظر خود  را پیدا کرده و خریداری نماید.

- رزرو بلیت

این بلیت می تواند بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس، سینما و یا هر  چیز دیگری باشد.

- کتاب

فروش کتاب با سیستم تلفنی  کار خیلی جالبی خواهد بود، بالخصوص اگر برای کتابهای جدید قسمتی از محتوا برای تماس  گیرنده خوانده شود.

- غذا

یک رستوران با امکانات تحویل غذا، چرا باید وقت پرسنل خود را  در جوابگویی به سئوالهای تکراری مشتریان صرف کند. با یک سیستم تلفن گویای هوشمند کلیه سفارشات مشتریان  بدون نیاز به اپراتور زنده ثبت شده و در اختیار آشپز برای آماده کردن قرار خواهد  گرفت!

- محصولات شناخته شده  (مارک دار) و معروف

محصولات شناخته ای شده که همه مردم آنها را می شناسند و بعضی  از آنها را مرتب خرید می کنند نیازی به لمس و تست مجدد آن ندارند، مثلا رب تبرک  همان رب تبرک است یا کارت شارژ ایرانسل 5000 تومانی نیازی به لمس ندارد و براحتی با  یک سیستم تلفنی هوشمند و بدون نیاز به اپراتور  قابل فروش می باشد.

کالاهای زیادی هستند که به تلفن قابل فروش می باشند، تمامی  کالاهایی که با تلفن قابل فروش می باشند براحتی با سیستمهای هوشمند تلفنی بصورت  اتومات قابل فروش خواهند بود.

 

2. خدمات

خدمات زیادی وجود دارند که با استفاده از یک سیستم هوشمند  تلفنی براحتی قابل ارائه به مشتریان می باشند که این سیستمهای تلفنی را می توان  بعنوان پرتالهای تلفنی تجاری نامگذاری کرد. برخی از این سرویسها به شرح زیر می  باشند:

- آموزش از راه دور

سیستمهای تلفنی هوشمند کاربرد فراوانی در سیستمهای آموزش از  راه دور دارند، دانش آموزانی که هزینه آن را پرداخت کرده باشند براحتی می توانند با  گرفتن شماره تلفن اعلام شده (همان تلفنی که سیستم  تلفن گویا بر روی آن نصب شده است) و از طریق تایید هویت خود(یا caller id ویا  کدی که انحصاری برای آنها تولید شده است) درس خود را گوش کنند. و یا حتی سی دی آن  را سفارش دهند.

- مشاوره های تلفنی

پزشکان و روان شناسان می توانند خدمات مشاوره ای خود را از  طریق تلفن (یک پرتال صوتی هوشمند) ارائه کنند. مهمترین مزیت مشاوره های مبتنی بر  تلفن گویا اینست که کسانی که به هر دلیلی خجالتی هستند و نمی خواهند بصورت حضوری به  روانشناس و یا پزشک مراجعه کنند می توانند از این طریق مشکل خود را بصورت ناشناس  مطرح کرده و پاسخ خود را دریافت کنند. واضح است که عمل جراحی از طریق پیشرفته ترین  سیستم های تلفنی هوشمند هم قابل انجام نیست ولی حتی پزشکان جراح هم می توانند برای  سیستم رزرو وقت بیماران خود از سیستمهای رزرو هوشمند تلفنی استفاده نمایند.

- خدمات هشدار/یاداوری

سیستمهای هوشمند تلفن گویا می تواند براحتی در زمان تعیین شده  به شخص/اشخاص مشخص شده تماس بگیرد! هزینه این سیستم می تواند بر اساس حق عضویت یا  بصورت موردی دریافت شود.

- تماس  معکوس انبوه

تاحد بسیار زیادی مطمئنم که این نوع سیستم به سرعت زیادی رشد  خواهد کرد، چرا که شرکتها و موسسات تجاری بجای هزینه کردن برای نیرویی که مرتب به  تعدادی شماره زنگ بزند و پیغامی را بگوید می توانند از یک پرتال صوتی هوشمند و قابل  اعتماد استفاده کنند، این سیستم هم مطمئن تر خواهد بود و هم کم هزینه تر. در این  مورد مقالات زیادی نوشته ام، می توانید آنها را در وب سایتم ببینید.

- تبلیغات

تبلیغات تلفنی به سرعت در حال رشد است و شرکتهای زیادی برای  خودکار سازی این کار به من مراجعه کرده اند. یک سیستم هوشمند تلفن گویا براحتی می  تواند هزینه های این کار را کاهش داده و همچنین مدیریت آن را راحتتر انجام دهد.

 

اینها فقط تعداد کمی از خدمات و محصولاتی هستند که می توانند  از طریق سیستمهای هوشمند تلفنی ارائه شوند و بفروش برسند. ابزارها و ایده های زیادی  برای این کار شکل گرفته است. چیزی که صددرصد به آن مطئمن هستم اینست که پرتالهای  صوتی با توجه به کارایی بالای آنها به شدت در حال رشد و پیشرفت می باشند. در صورتی  که مایلید می توانید برای اطلاعات بیشتر به سایر مقالات من در وب سایت س ه ر ا ب  ی.آی آر مراجعه نمایید و یا با من تماس بگیرید.

 

درباره نویسنده:

محمد سهرابی کارشناس ارشد  مدیریت اجرایی و کارشناس تجارت الکترونیک، مشاور در زمینه مدیریت مبنی بر تکنولوژی  و همچنین نویسنده و مترجم مقالات در زمینه تجارت و بازاریابی الکترونیک، بهینه سازی  موتور جستجو و مدیریت ارتباط با مشتریان می باشد.

این مقاله را می توانید در مجله، روزنامه، کتاب، کتاب  الکترونیکی و وب سایت دوباره چاپ کنید با این شرط که هیچ تغییری در عنوان، متن و  لینکهای مقاله ایجاد نشود و اطلاعات کامل و لینکهای مربوط به نویسنده بطور کامل و  دست نخورده در آن درج شود.