بروزرسانی : جمعه 21 تير 1387    نويسنده : محمد سهرابی    منبع : وب سایت محمد سهرابی

چرا یک طرح تجاری را می نویسیم؟

طرح تجاری به دلایل زیرمفید است :
 • اولین و بهترینش این است که طرح تجاری شما هدفتان را با استفاده از اطلاعات و تحلیلهای مناسب توضیح و متمرکز خواهد کرد .
 • طرح تجاری شما به عنوان ابزاری مهم در روابط با سرمایه گذاران و بانکها به کار گرفته می شود .
 • طرح تجاری می تواند ضعفها و نقایص موجود را در مراحل اجرای طرح آشکار نماید .
 • در طرح خود می توانید نظرات و پیشنهادات افراد دیگری که در فیلد کاری شما اطلاعات یا تجربه دارند را بخواهید ، این نظرات برای پیشرفت کار بسیار موثر خواهند بود .اغلب اوقات ، موسسان شرکتها فقط نظرات شخصی خود را در طرح تجاری استفاده می کنند بدون اینکه از نظرات خبرگان این کار که می تواند برایشان بسیار سودمند باشد استفاده کنند. روش و نظرات شخصی هر فرد در جای خود ارزشمند است ولی در مقام عمل شاید با مشکلات زیادی روبرو شود.
 برای شروع کار،می توانید از الگوی پیشنهادی این وب سایت کمک گرفته و بر اساس آن عمل کنید.
 افارادی که می توانند در این رابطه به شما کمک کنند شامل سرمایه گذاران، اعضای خانواده، بانکدار، وکیل، متخصصین ،دوستان تجاری مورد اعتماد ، مشتریان بالقوه ، رقبا، مالکان بالقوه و سازمانهای ذیربط دولتی می باشند.