بروزرسانی : شنبه 13 آبان 1385    نويسنده : محمد سهرابی    منبع : وب سایت محمد سهرابی

درک درستی از تبلیغات به صورت بنر در اینترنت(تبلیغات بنری در اینترنت)

یک هدف خیلی مهم دیگر از تبلیغات بنری جا انداختن نام تجاری است.بنر تبلیغاتی شما می تواند یا بهتر است بگوییم باید مجموعه ای از لوگو،رنگ و شعار تبلیغاتی شما باشد.

تبلیغات بنری یک راه موثر برای نمایش پیامهای تبلیغاتی شما در اینترنت است.این تبلیغات تنها روش تبلیغات در اینترنت نیست ولی یک بخش اساسی از تبلیغات آنلاین به حساب می آید.
 در این مقاله فرض می شود که خوانندگان میدانند که بنر و تبلیغات بنری چیست،ولی آیا می دانید چگونه این بنرها کار می کنند و چگونه می توانید از طریق آنها منفعت کنید؟
 اول اجازه دهید چند اصطلاح تعریف کنیم سپس یه این سوالات پاسخ دهیم.
 1- Page views"" یا "page impressions" این اصطلاحات تعویض پذیرند و به تعداد دفعاتی که یک صفحه در داخل وب سایت نمایش داده می شود گفته می شود.
 2- "Banner view" یعنی تعداد دفعاتی که یک بنر در وب سایت نمایش داده می شود
 3- "Click through" یعنی تعداد دفعاتی که ویزیتور وب سایت روی یک بنر خاص کلیک کرده است و به وب سایت مربوط به آن بنر هدایت شده است
 4- "CTR" مخفف کلمات click through rate است که نسبت تعداد بنرهای دیده شده در مقابل تعداد دفعاتی است که ویزیتورها روی وب سایت شما کلیک کرده اند. CTR بر اساس درصد بیان می شود،بنابراین معنی CTR=1% اینست که برای هر 1000 بار نمایش بنر ،10 بازدید کننده روی سایت شما کلیک کرده اند.
 5- "CPM" مخفف کلمات هزینه به ازا هر M ،که M بر اساس اعداد رم باستان به معنی 1000 می باشد.CPM قیمتی است که شما برای نمایش بنر تبلیغاتی خود به تعداد 1000 دفعه در یک وب سایت پرداخت می کنید،هزینه 1000 بار نمایش بنر.بنابراین مثلا ،اگر در یک سایت CPM برای تبلیغات 80000 تومان باشد شما باید برای هر 1000بار نمایش بنرتان 80000 تومان پرداخت نمایید.
 6- ROS مخفف کلمات Run Of Site می باشد، به معنی اینکه یک تبلیغات بنری در هر صفحه یک وب سایت نمایش داده می شود یا اینکه در یک طبقه بندی خاصی از یک وب سایت نمایش داده می شود یا فقط هنگامی که یک کلمه کلیدی خاص در یک موتور جستجو وارد گردد به نمایش در می آید.
 هر کسی که برای تبلیغات یا واحد بازاریابی هزینه می کند می داند که تبلیغات در حجم زیاد یک بازی اعداد است .هر چقدر بیشتر و مکررا پیام شما دیده یا شنیده شود ، بیشتر مصرف کننده یا مشتری برای خرید محصولات یا خدماتتان به سراغ شما خواهد آمد.
 تبلیغات بنری یک بازی اعداد هستند.CTR استاندارد برای تبلیغات آنلاین حدود 5% است. ولی به نظر نمی رسد که 5%شما را برای درج بنر بعنوان تبلیغات جذب کند. خوب ، راههایی برای افزایش CTR برای هر بنر وجود دارد. بهترین راه تبلیغات بنری اختصاصی است برای یک سری مخاطبان محدود،یک مخاطب که دنبال یک کالا یا سرویس خاص می گردد.مخاطبین زیاد می تواند CTR شما را به اندازه 2-3% افزلیش دهد یا اینکه ترافیک وب سایت شما را تا حد زیادی بالا ببرد.
 یک هدف خیلی مهم دیگر از تبلیغات بنری جا انداختن نام تجاری است.بنر تبلیغاتی شما می تواند یا بهتر است بگوییم باید مجموعه ای از لوگو،رنگ و شعار تبلیغاتی شما باشد. بعضی اوقات فقط شعار تبلیغاتی کافی است ولی بعضی وقتها باید یک پیشنهاد خاص یا یک محصول خاص در بنر آورده شود. مهمترین چیز اینست که با این بازی اعداد با نمایش نام ، لوگو و رنگهایتان سود خواهید برد.هر چقدر بیشتر بازدیدکنندگان شما را ببینند(بنر های شما را) بیشتر اسم شما و نوع محصولات و خدمات شما برایشان آشنا خواهد شد و در نتیجه بیشتر در آینده برای خرید محصولات یا خدماتتان به سراغ شما خواهند آمد.
 

درباره نویسنده:
محمد سهرابی متخصص و کارشناس تجارت الکترونیک می باشد و همچنین نویسنده و مترجم مقالات در زمینه تجارت و بازاریابی الکترونیک و SEO می باشد.

این مقاله را می توانید در مجله ،روزنامه،کتاب ،کتاب الکترونیکی دوباره چاپ کنید با این شرط که هیچ تغییری در عنوان،متن،لینکهای مقاله ایجاد نشود و اطلاعات کامل و لینکهای مربوط به نویسنده بطور کامل و دست نخورده در آن درج شود.