بروزرسانی : شنبه 6 آبان 1385    نويسنده : محمد سهرابی    منبع : وب سایت محمد سهرابی

رازهای افزایش فروش از طریق وب

نرخ تبدیل بالاتر=افزایش فروش از طریق وب = سود بالاتر .....

افزایش فروش آنلاین شامل موارد زیر است :

دریافت ترافیک برای وب سایتتان

تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به خریداران واقعی

 

هدایت ترافیک به سایت شما میتواند به وسیله ابزارهای زیادی که برای توسعه وب سایت وجود دارند مدیریت شود.ولی بعد از دریافت ویزیتور به فروشگاه آنلاینتان ،ویترین (صفحه اول وب سایت ) شما تنها ابزار برای تحریک بازدیدکننده به خرید کالای شماست. به عبارت دیگر ،وب سایت شما تنها مجری فروش (فروشنده) در وب می باشد. 

 

چگونه بازدیدکنندگان وب سایت را به خریداران واقعی تبدیل کنید؟

موارد زیر برای توسعه وب سایت شما و کمک به افزایش میزان فروش شما ازطریق وب می تواند مفید باشد:

 

1-     تعریف جامعی ازمحصولات

در شرح هر محصول ویژگیها و فواید اصلی آن را بیشتر نمایان کنید. کاربران را از کیفیت محصولات خود مطمئن کنید و ارزش پولشان را به آنها نشان دهید. بعلاوه شما می توانید رضایتنامه مشتریانتان و محصولاتی را که توسط مشتریانتان دیده می شود را با شرح کامل محصول برای اثبات ادعایتان نشان دهید.

سبد خریدی انتخاب کنید که امکان شرح کامل محصول ( مثلا توضیحات کم و زیاد) را در اختیار شما بگذارد. از توضیحات کوتاه برای نوشتن یک پیام بازاریابی جذاب و یک تعریف مناسب  برای شرح دقیق ویژگیهای محصول و فواید خرید آن استفاده کنید.

2-     فروش متقاطع

ازشیوه فروش متقاطع برای فروش محصولات تاپ خود در فروشگاه آنلاین استفاده کنید. فروش آنلاین خود را با نمایان کردن تمامی محصولات تاپ خود در صفحاتی که بیشترین محصولات فروش رفته را نشان می دهد افزایش دهید.

حوزه و انعطاف پذیری فروش متقاطع محصولات شما به نرم افزار سبد خریدی که برای فروشگاه آنلاینتان  انتخاب کرده اید بستگی دارد.

3-     تجربه خرید آسان

زمان ثبت مشخصات و پر کردن فرمها و فرآیند خرید محصول را در فروشگاه آنلاینتان به حداقل برسانید و به بازدید کنندگان این امکان را بدهید که وقت گرانبهای خود را بیشتر در آگاهی از محصولاتتان بگذرانند تا در پرکردن فرم .

خیلی جذاب است اگر کلید "خرید" را با تصویر محصول و شرح آن قرار دهید. این عمل به شما برای افزایش فروش از طریق وب بدون اینکه طرف انگیزه قبلی برای خرید داشته باشد کمک می کند و یک امکان خرید بسیار راحت را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

 4-     در نظر گرفتن تخفیف

در نظر گرفتن تخفیفات می تواند ابزار بسیار موفقیت آمیزی برای افزایش فروش از طریق وب باشد. تخفیفات متنوع و مرتب برای بر گشتن دوباره مشتریان به وب سایتتان در نظر بگیرید. تخفیفات غافلگیر کننده برای گروهی از کالاهایتان در زمانهای از پیش تعیین شده در نظر بگیرید. بازدیدکنندگان را برای خرید سریع با اعلام زمان اتمام دوره تخفیف قیمتها تشویق کنید.

 5-     رفتاری  مخصوص  برای مشتریانی که برای چندمین بار به سراغ شما می آیند.

 مشتریهای دوباره شما سرمایه شما هستند. وفاداری و صداقت آنها را با اعطاء هدیه و تخفیفات ویژه به آنها قدردانی کنید. با دادن کوپنهای تخفیف الکترونیکی تجربه خرید آنها در فروشگاه آنلاینتان را بالا ببرید.

مشتریان دائم خود را به نوشتن نظراتشان در مورد کالا و خرید از شما در وب سایتتان تشویق کنید.این نظرات را در بخش توضیح محصولات که برای اولین بار به چشم باردیدکنندگان می خورد نشان دهید.

 

نرخ تبدیل بالا هزینه جذب مشتری را کم کرده و در نتیجه سود شما را افزایش می دهد. وب سایت موثر و ارائه محصول با بکارگیری ابزارهای توسعه وب سایت به شما در افزایش فروش ازطریق وب کمک خواهد کرد.
 

درباره نویسنده:
محمد سهرابی متخصص و کارشناس تجارت الکترونیک می باشد و همچنین نویسنده و مترجم مقالات در زمینه تجارت و بازاریابی الکترونیک و SEO می باشد.

این مقاله را می توانید در مجله ،روزنامه،کتاب ،کتاب الکترونیکی دوباره چاپ کنید با این شرط که هیچ تغییری در عنوان،متن،لینکهای مقاله ایجاد نشود و اطلاعات کامل و لینکهای مربوط به نویسنده بطور کامل و دست نخورده در آن درج شود